Previous Next

Проміжні результати виконання медійних мініпроєктів

Команда кафедри української мови і літератури Сумського державного педагогічного університету імені А.С.Макаренка (М.Ячменик, О.Семеног, В.Герман, Н.Громова, Н.Кириленко, Н.Пономаренко, В.Захарова, В.Владимирова) упродовж року виконує мініпроєкти міжнародного проєкту «Вивчай та розрізняй інфо-медійна грамотність» (за підтримки міжнародної ради наукових досліджень та обмінів IREX, посольств США та Великобританії, Академії Української преси, МОН України).

Пропонуємо проміжні результати виконання наших мініпроєктів:

  • наповнення робочих навчальних програм з методики навчання української мови /літератури, культури мови, риторики, історії української літератури, сучасної української мови медіа освітнім компонентом обговорили на засіданні кафедри української мови і літератури (лютий 2020 р.);
  • питання медіа освітнього компоненту включено до програм підвищення кваліфікації науково-педагогічних та педагогічних працівників https://www.sspu.edu.ua/images/2020/03/programa_pidvischennya_kvalifikaciyi_z_ukrayinskoyi_movi_dlya_naukovo-pedagogichnih_pracivnikiv_f5ef5.pdf
  • пропозиції щодо наповнення робочих навчальних програм медіа освітнім компонентом обговорили на засіданні науково-методичної комісії та вченої ради факультету іноземної та слов'янської філології (лютий 2020 р.); Серед актуальних питань: набуття здобувачами фахових компетентностей з основ інклюзивної освіти, інфомедійної грамотності, академічної доброчесності;
  • засідання круглого столу з академічної доброчесності та медіаграмотності 17 лютого 2020 року провели спільно з першим проректором, проф. Пшеничною Л.В. та викладачами різних кафедр університету;
  • провели майстер-клас «Освітяни і медіа: мовленнєвий аспект» (вед.Наталія Пономаренко) під час семінару-практикуму «Інноватика в підвищенні кваліфікації» для вчителів Сум і Сумської області (11 березня 2020 року); активну участь узяла начальник Алла РЯБУХА та все управління державної служби якості освіти у Сумській області;
  • провели семінар з редакторської компетентності для редакторів православної преси;
  • питання мовленнєвого аспекту інфомедійної грамотності обговорювали під час вебінару "Рідномовна і багатомовна освіта у контексті сталого розвитку суспільства" (17.02.2020 р.) спільно з кафедрою ЮНЕСКО "Неперервна професійна освіта ХХІ століття" НАПН України Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, учнями і вчителями гімназії-інтернату N°13 м.Києва; матеріали подано в публікації;
  • до Міжнародного дня мови (21.02.2020 р.) провели мовну телезустріч, у якій узяли участь учні спеціалізованої школи І ступеня № 13, м. Шостка Сумської області та Рожнівського ліцею "Гуцульщина" ім. Федора Погребенника Косівського району Івано-Франківської області, студенти і магістранти – українські філологи Сумського державного педагогічного університету імені А.С.Макаренка. Спільно з нами провели зустріч Кулик Л. В., учителька початкових класів спеціалізованої школи І ступеня № 13, м. Шостка Сумської області (1-В клас) та Кушнір Н. П., учителька початкових класів Рожнівського ліцею "Гуцульщина" ім. Федора Погребенника Косівського району Івано-Франківської області (1-Б клас). Організаційно-консультативна підтримка: Балицька В. А., директор спеціалізованої школи І ступеня № 13, м. Шостка Сумської області та Радиш О.Ю., директор Рожнівського ліцею "Гуцульщина" ім. Федора Погребенника Косівського р-ну Івано-Франківської області, кандидат педагогічних наук; Жук М.В., завідувач кафедри соціально-гуманітарної освіти Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, Семеніхіна О.В., завідувачка кафедри інформатики Сумського державного педагогічного університету імені А.С.Макаренка;
  • провели круглий стіл «Мова медіа і словники» спільно із Загальноукраїнським центром словникарства Українського мовно-інформаційного фонду НАН України https://www.facebook.com/profile.php?id=100010446093840 (21.02.2020 р.);
  • питання культуромовної підготовки учнівської і студентської молоді в північно-східному регіоні України обговорювали з методистом Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Олійник Людмилою Володимирівною. Серед актуальних питань: мовна і читацька грамотність; аналіз конкурсних робіт з української мови міжнародного конкурсу імені П.Яцика;
  • програму онлайн- заходів обговорюємо з аспірантами (Н.Пономаренко). Основні тези: Чому виникає недовіра до освітнього закладу? Чому іноді про освітні заклади мас-медіа пишуть некоректно? Активність освітян у соцмережах: розмежування особистого та професійного;
  • медіаосвітній компонент презентували під час щорічних міжуніверситетських ШЕВЧЕНКІВСЬКИХ ЧИТАНЬ (кер. -доц.. Кириленко Н.І., доц. Владимирова В.), в яких узяли участь студенти університетів, коледжів, учні шкіл міста. Відеопрезентації створили незабутню творчу атмосферу заходу);
  • наші студенти 4 курсу під час педагогічної практики проводили до 11 березня 2020 року уроки і виховні заходи, наповнені медіа освітнім компонентом;
  • натепер з викладачами дистанційно вивчаємо питання інфодемії (т.зв. лавина дезінформації, нагнітання й залякування щодо пандемії, аспекти інформаційних підробок, неправдивих новин у соціальних мережах) і як від цього вберегтись. 

Друк   E-mail

Інші статті